ثبت شرکت در ترکیه

نکات مهم در ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

نکات مهم در ثبت شرکت در ترکیه

ترجمه قانون تجارت ترکیه

الف) زمینه اجرای قانون

 

متن - مقررات تجاری

 

ماده 1 - (1) قانون تجارت ترکیه بخشی جدایی ناپذیر از قانون مدنی ترکیه به تاریخ 22/11/2001 و به شماره 4721 است. با مفاد این قانون ، مقررات ویژه مندرج در سایر قوانین مربوط به معاملات و اعمال مربوط به شرکت های تجاری مقررات تجاری هستند.

 

(2) در کارهای تجاری که هیچ تجاری درمورد آن وجود ندارد ، دادگاه طبق سنت عرف و عرف طبق مقررات کلی تصمیم می گیرد.

 

II - آداب و رسوم تجاری

 

ماده 2 - (1) مگر در مواردی که خلاف قانون پیش بینی شود ، عرف نمی تواند مبنای حکم دادگاه باشد ، مگر آنکه تصمیم گرفته شود که به عنوان عرف و عرف تجاری پذیرفته شود. با این حال ، شیوه‌ها نیز در تفسیر اظهارات اراده مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

(2) آداب و رسوم تجاری که مختص یک منطقه یا یک شاخه تجاری است بر کلیات رایج است. مگر اینکه افراد مربوطه در همان منطقه نباشند ، مگر اینکه طبق قانون یا قرارداد غیرقانونی تصریح شده باشد ، از آداب و رسوم تجاری استفاده می شود.

 

(3) آداب و رسوم تجاری فقط در مورد کسانی که عنوان تاجر ندارند ، اعمال می شود ، در صورتی که شناخته شده باشند یا باید توسط آنها شناخته شوند.

 

III - امور بازرگانی

 

ماده 3 - (1) کلیه معاملات و اقدامات مربوط به یک شرکت تجاری با مواردی که در این قانون تنظیم شده است از کارهای بازرگانی است.

 

IV - پرونده ها و شواهد تجاری

 

1. به طور کلی

 

ماده 4 - (1) صرف نظر از اینکه طرفین معامله گر باشند یا خیر ، پرونده های حقوقی ناشی از موضوعات مربوط به فعالیت تجاری هر دو طرف است.

 

الف) در این قانون ،

 

ب) مواد 962 تا 969 قانون مدنی ترکیه در مورد کسانی که در ازای وعده وام با معامله و معامله سر و کار دارند ،

 

ج) 202 و 203 در مورد ادغام و تغییر شکل مشاغل با تملک املاک یا مشاغل قانون تعهدات ترکیه شماره 6098 ، مورخ 11/1/2011 ، 444 و 447 در مورد منع رقابت ، 487 تا 501 در قرارداد پخش ، 515 تنظیم نامه اعتباری و سفارش وام مواد 5 تا 545 ، از 547 تا 554 ، 555 تا 560 در مورد حواله ها ، 561 تا 580 که تنظیم قراردادهای حضانت را تنظیم می کنند ، برای توافق نامه کمیسیون بین 532 و 545 ، نمایندگان تجاری ، نمایندگان تجاری و سایر دستیاران تجاری ،

 

د) در قانون قانون حقوق مالکیت معنوی ،

 

ه) مقررات ویژه در مورد بورس سهام ، نمایشگاه ها ، نمایشگاه ها و بازارها و انبارها و سایر مکان های خاص برای تجارت ،

 

و) مقررات مربوط به بانکها ، سایر موسسات اعتباری ، موسسات مالی و فعالیتهای وام دهی ،

 

دادخواستهای مدنی ناشی از موضوعات پیش بینی شده به عنوان دادخواستهای تجاری در نظر گرفته می شوند. با این حال ، دادخواستهای ناشی از حقوق مربوط به حواله ها ، فیلم ها و ایده ها و آثار هنری که به هیچ تجارت تجاری مربوط نمی شوند استثنا هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد